Followers

Thank you for Visiting :) don't judge by my writing!!

Thursday 5 February 2015

What is Ferrofluid ?

Hai ..  Sebenarnya  hari  ni  nak berkongsi sedikit mengenai Ferrofluid .

 Sebab, minat terhadap mende2 alah chemical ni buatkan semangat ingin tahu

 yang mendalam pasal Ferrofluid . Tadi aku adaa tengok pasal Ferrofluid dekat

twitter . Persoalan bermain dalam kepala otak aku ialah , Ada ke magnet 

boleh tarik liquid ? Setahu aku , objek macam logam besi je yang boleh . So , 


lepas research yang aku buat , baru lah aku tahu ada liquid yang boleh 


berinteraksi dengan magnet tu wujud kat dunia ni . Jom kita tengok , apa

 Ferrofluid tu ... 






Haaa .. Sekarang baru lah tahu .. sebab apa magnet boleh tarik Ferrofluid , 

sebab ada Iron oxide kat dalam tu . Ferrofluid ni banyak digunakan dalam 


macam2 bidang contohnya dalam bidang perubatan . Para doktor gunakan 


ferrofluid ni untuk bunuh sel kanser dalam badan manusia . Mungkin mereka 


gunakan Ferrofluid ni masa Chemo kot .  okey . Kalau ada masa, nanti aku 


share lagi macam2 .  ok =)





No comments:

Post a Comment